Dienstverleningsdocumenten (DVD) van PlannersDesk B.V.
Ons kantoor hecht aan een goede voorlichting op het gebied van financiële dienstverlening. Daarom bieden wij u voorafgaand aan het afnemen van een financieel product of dienst een beschrijving van onze dienstverlening aan en de daarbij behorende verdiensten. Deze informatie treft u hierna aan.
Dienstverleningsdocument in PDF (English version). Alle dienstverleningsdocumenten staan bij Downloads.
Onze gebruikelijke dienstverlening
Elke klant is voor ons uniek. Wat wij exact voor u kunnen betekenen hangt af van uw specifieke wensen en omstandigheden.
In het algemeen zijn wij onze klanten als volgt van dienst:
- Wij informeren u over de producten die er in de markt zijn.
- Wij inventariseren uw wensen en mogelijkheden.
- Wij vergelijken producten voor u op prijs en kwaliteit.
- Wij adviseren over mogelijke oplossingen om uw wensen te realiseren.
- Wij bemiddelen tussen u en door u gekozen financiële instelling.
- Wij begeleiden u na aanschaf van het door u afgenomen financiële product.
Hoe worden wij beloond?
Als kantoor maken wij kosten. Onze inkomsten bestonden voorheen vooral uit de provisie die wij van financiële instellingen ontvingen waar u met onze bemiddeling een financieel product aanschaft. Deze provisie is opgenomen in de prijs van het financiële product, ook wel bruto genoemd.
Uitgangspunt is dat wij met u afspreken dat u onze kosten rechtstreeks betaalt met vergoedingen en abonnementen. Het gevolg is dat de prijs van het financiële product dat u aanschaft lager is, ook wel netto genoemd. Bijvoorbeeld doordat de premie lager is of afsluitkosten hypotheek zijn vervallen.
U ziet exact wat onze kosten zijn
Of wij nu door de financiële instelling beloond worden of door u rechtstreeks, in beide gevallen ziet u exact wat onze beloning is. Op pagina drie en vier geven wij een overzicht waarmee wij u van dienst kunnen zijn en weet u daarmee ook direct transparant wat wij doen en hoe onze beloning eruit ziet.
Mission statement
Betrouwbaar en gedreven is PlannersDesk in het realiseren van voordelen voor onze klanten. Onze beloningen komen de kwaliteit van onze dienstverlening ten goede en waarborgen onze continuïteit en daarmee service voor onze klanten.
Vragen?
Aan het begin van onze werkzaamheden zullen wij u persoonlijk informeren over onze dienstverlening. Dit gesprek noemen wij Fase 0 en wij zullen hiervoor geen kosten in rekening brengen. Opdrachtgever en PlannersDesk staat het vrij om geen opdracht tot dienstverlening te geven c.q. te aanvaarden.
Neem gerust contact op indien er nog vragen zijn en/of plan online een afspraak voor een (vervolg) adviesgesprek op onze online agenda wanneer u wilt en op de wijze die u schikt bij ons op kantoor of met hulp op afstand (webcamadvies) via Microsoft Teams.
Provisieverbod en daarmee gewijzigd beloningsbeleid
Vanaf 1 januari 2013 is provisie op complexe producten verboden. Daarom brengen wij onze kosten rechtstreeks bij u in rekening. Daarom brengen wij onze kosten rechtstreeks bij u in rekening. Aangezien een eerlijke en transparante beloningsmethode aansluit bij ons mission statement (zie hierboven) zijn wij content met deze ontwikkelingen.
Dit houdt voor u in, zoals bij iedere andere dienstverlener zoals advocaat, accountant, enzovoorts, dat u van ons een factuur zult ontvangen voor de verrichte werkzaamheden. Daarnaast bieden wij u van meerdere serviceabonnementen aan. Hierdoor worden de kosten voor u maandelijks gespreid en kunnen wij ons serviceniveau voor u op peil houden. Met een aanvullende SEPA machtiging kunnen de serviceabonnement(en) van uw keuze gestart worden. Vraag hier naar.
Hypotheekbeheer
Voor iedere klant met een hypotheek streven wij er naar met een Hypotheek Check service-abonnement gedurende de hele looptijd van de hypotheek de zekerheid van een verantwoorde hypotheek met de laagste maandlasten te bieden. Als alternatief bieden wij tevens Basis Beheer, waarbij advies en recht op tweejaarlijks persoonlijk gesprek ontbreekt. Indien er geen actief service-abonnement is noemen wij dit Geen Check en daarmee ziet de klant af van onze zorgplicht. Uiteraard zijn wij u van dienst op het moment als er wensen zijn, we zullen dan een opgave van de eenmalige vergoeding geven voor de dan te verrichten werkzaamheden.en dan actuele tarieven.
Schadeverzekeringen
Met het Optimaal Pakket Particulieren combineert u bij PlannersDesk naar keuze verzekeringen van 12 verschillende verzekeraars in één pakket. Zo krijgt u de verzekeringen die het best bij u passen, tegen de beste prijs. Voor schadeverzekeringen is er vanaf 1 juli 2024 een actieve provisie-transparantie. Naast de heden nog gebruikelijke doorloopprovisie bieden wij het Risico Check serviceabonnement, waarbij de provisie volledig is komen te vervallen.
Onze uurtarieven op dit moment en onderbouwing kosten
Onderbouwing uurtarieven | Personeelskosten | Kantoorkosten | Totalen ex BTW | Totalen met 21% BTW |
Advies | € 80,- | € 40,- | € 120,- | € 145,20 |
Administratie | € 40,- | € 20,- | € 60,- | € 72,60 |
Personeelskosten
De opgenomen personeelskosten zijn ten behoeve van de dekking van o.a.: salarissen, belastingen, uitvoeringsorgaan werknemersverzekeringen, , ziekte- en arbeidsongeschiktheidsverzekering, vervoer, opleiding, bijhouden vakliteratuur en onderhouden contacten met geldgevers en verzekeraars.
Kantoorkosten
De opgenomen kantoorkosten zijn ten behoeve van de dekking van o.a.: marketing, social media clicks, vergoedingen voor leads, nieuwsbrief, huur huisvesting, schoonmaakkosten, energie, kantoormaterialen, inventaris, contributies, vergunningen, verzekeringspremies, belastingen, boekhouder, facturatie, debiteurenrisico, telefoon, internet, email, software, cloudopslag, hardware, systeembeheer en reservering risico verlies of winst uiteindelijke uitgaven en inkomsten.
Overzichten beloning dienstverlening
In de tabellen op de volgende twee pagina`s geven wij u een opgave van de vergoedingen en abonnementen van onze belangrijkste diensten. Vergoedingen voor de bemiddeling van de hypotheek, AOV en levensverzekeringen zijn vrijgesteld van omzetbelasting (BTW) en assurantie-belasting (AB). Kosten voor aangaan, verlengen of aflossen van hypotheken ten behoeve van de eigen woning zijn aftrekbaar voor de inkomstenbelasting (IB), indicaties bij 37% worden gegeven
Overzicht van onze diensten advies en bemiddeling hypotheken
Hypotheken | Aard van onze dienst | Advies | Bemiddeling | Vergoedingen |
Verhogen hypotheek | Productadvies en bemiddeling | € 600,- (€ 567,- aftrek 37% IB) | € 900,- (€ 567,- aftrek 37% IB) | € 1.500,- (€ 945,- aftrek 37% IB) |
Oversluiten hypotheek | Integraaladvies en bemiddeling | € 900,- (€ 567,- aftrek 37% IB) | € 900,- (€ 567,- aftrek 37% IB) | € 1.800,- (€ 1.134,- bij aftrek 37% IB) |
Aankoop starter | Integraaladvies en bemiddeling | € 1.200,- (€ 756,- aftrek 37% IB) | € 900,- (€ 567,- aftrek 37% IB) | € 2.100,- (€ 1.323,- bij aftrek 37% IB) |
Aankoop doorstromer | Integraaladvies en bemiddeling | € 1.500,- (€ 945,- aftrek 37% IB) | € 900,- (€ 567,- aftrek 37% IB) | € 2.400,- (€ 1.512,- bij aftrek 37% IB) |
Bovenstaande vergoedingen worden als volgt verlaagd c.q. verhoogd:
- Met een Basis Beheer abonnement geldt een korting van € 300,-
- Met een Hypotheek Check abonnement geldt een korting van € 600,-
- Voor zelfstandigen geldt per ondernemer een opslag van € 300,-
- Vergoedingen van derden door ons voldaan zullen altijd in rekening gebracht worden.
- Bij tussentijdse annulering ongeacht de reden worden de verrichte werkzaamheden gefactureerd.
Bij beëindiging abonnement(en) binnen vijf jaar zal de korting alsnog pro rato in rekening gebracht worden. Contractsduur abonnement(en) een jaar automatisch per maand te verlengen.
Overzicht van onze diensten advies en bemiddeling verzekeringen en bancair
Producten | Aard van onze dienst | Provisie en eenmalige vergoedingen |
Schadeverzekeringen | Productadvies en bemiddeling | 10% – 25% provisie premie |
Uitvaartverzekeringen | Productadvies en bemiddeling | Bemiddeling € 250,- en 2 polissen in totaal € 375,- |
Overlijdensrisicoverzekeringen | Productadvies en bemiddeling | Bemiddeling € 250,- en 2 polissen in totaal € 375,- |
Woonlastenverzekeringen | Productadvies en bemiddeling | Bemiddeling € 250,- en 2 polissen in totaal € 375,- |
AOV voor DGA of ondernemer | Productadvies en bemiddeling | Bemiddeling € 600,- en 2 polissen in totaal € 900,- |
Lijfrenterekening (sparen/beleggen) | Productadvies en bemiddeling | Bemiddeling € 250,- en 2 rekeningen in totaal € 375,- |
Direct ingaande uitkerende lijfrente | Productadvies en bemiddeling | Bemiddeling € 250,- (€ 157,50 bij aftrek 37% IB) |
Sparen box 3 en beleggen box 3 | Productadvies en bemiddeling | 0,10% per jaar en 0,10% per kwartaal (incl. 21% BTW) |
(WOZ) Kredieten en Financial lease | Productadvies en bemiddeling | 0,40‰ – 0,70‰ provisie saldo en 0,00% – 3,08% eenmalig |
Bovenstaande vergoedingen worden als volgt verlaagd:
- Met een Risico, ZZP of MKB Check abonnement vervalt provisie schadeverzekeringen volledig.
- Bij tussentijdse annulering ongeacht de reden worden de verrichte werkzaamheden gefactureerd.
Voor uitvaart-, overlijdensrisico- en woonlasten-verzekeringen, AOV en lijfrenterekening krijgen partners bij gelijktijdig afsluiten het tweede product voor de helft van de vergoeding.
Overzicht van onze diensten nazorg en beheer hypotheken
Verrichtingen | Aard van onze dienst | Vergoedingen |
Herziening rente/mutatie hypotheek | Productadvies en bemiddeling | € 240,- (€ 151,20 bij aftrek 37% IB) |
Financiele Check nieuwbouw | Productadvies en bemiddeling | € 300,- (€ 189,- bij aftrek 37% IB) |
Wijzigen hypotheekvorm | Productadvies en bemiddeling | € 600,- (€ 378,- bij aftrek 37% IB) |
Ontslag uit aansprakelijkheid | Productadvies en bemiddeling | € 900,- (€ 567,- bij aftrek 37% IB) |
De vergoeding financiële check betreft voorschot die op toekomstige slotfactuur verrekend wordt.
Overzicht van onze diensten makelaardij en energieadvies
Verrichtingen | Aard van onze dienst | Vergoedingen |
Aankoopbieding | Marktanalyse, Bieden met Zekerheid en begeleiding bieding. | € 200,- (€ 165,29 ex 21% BTW) |
Aankoopbemiddeling | Begeleiding, woninganalyse en onderhandelen. | € 750,- (€ 619,83 ex 21% BTW) |
Aankoopbemiddeling | Begeleiding, woninganalyse, bezichtigingen en onderhandelen. | € 1.500,- (€ 1.239,67 ex 21% BTW) |
Verkoopbemiddeling | Verkooppakket, begeleiding en onderhandelen. | € 1.800,- (€ 1.487,60 ex 21% BTW) |
Verkoopbemiddeling | Verkooppakket, begeleiding, bezichtigingen en onderhandelen. | € 3.500,- (€ 2.892,56 ex 21% BTW) |
Energieadvies | Inventarisatiegesprek verduurzamen woning. | € 99,- (€ 81,82 ex 21% BTW) |
Energieadvies | Duurzaamheidsadvies, begeleiding installateurs. | Marges uit bestelde oplossingen |
Overzicht van onze serviceabonnementen nazorg en beheer hypotheken
Hypotheken | Serviceabonnementen | Incasso per maand |
Basis Beheer | Bemiddeling en het leveren van nazorg op financiële producten. | € 10,- |
Hypotheek Check | Basis Beheer met helpdesk en tweejaarlijks adviesgesprek. | € 20,- |
Overzicht van onze serviceabonnementen nazorg en beheer verzekeringen
Verzekeringen | Serviceabonnementen | Incasso per maand |
Risico Check | Advies, bemiddelen, beheren, schade privé woonverzekeringen. | € 18,15 (€ 15,00 ex 21% AB) |
Risico Check | Advies, bemiddelen, beheren, schade privé woon- en verkeersverzekeringen. | € 24,20 (€ 20,00 ex 21% AB) |
ZZP Check | Advies, bemiddelen, beheren, schade klein zakelijke verzekeringen. | € 30,25 (€ 25,00 ex 21% AB) |
MKB Check | Advies, bemiddelen, beheren, schade klein zakelijke verzekeringen. | € 36,30 (€ 30,00 ex 21% AB) |
Uitgangspunt gebruik serviceabonnementen fair use policy (normaal gebruik beleid). Wij streven naar totaal relaties om u optimale dienstverlening te kunnen geven met afstemming van alle financiën.
Opdracht tot dienstverlening vergoedingen verrichtingen
Artikel 1 Diensten, bemiddeling en advies vallend onder Wet financieel toezicht (Wft)
1.1 Opdracht tot het verlenen van diensten en aanvaarden zoals beschreven op pagina 3 en 4 van dit dienst-verleningsdocument kunnen zowel schriftelijk, WhatsApp als per e-mail worden gegeven. Van kracht zijn de tarieven die op dat moment actueel zijn en daar wordt u uiteraard over geïnformeerd.
Artikel 2 Beloningstransparantie Besluit gedragstoezicht financiële ondernemingen (Bgfo)
2.1 Opdrachtnemer zal opdrachtgever voor tot stand komen van de dienstverlening informeren over de beloning.
2.2 Voor vergoedingen die € 900,- of hoger bedragen kan een voorschot van € 300,- in rekening gebracht worden bij aanvang werkzaamheden. Het voorschot zal op de slotfactuur verrekend worden.
Artikel 3 Aard van de dienstverlening en informatieverstrekking
3.1 Opdrachtnemer en Opdrachtgever bevestigen de dienstverlening met dit dienstverleningsdocument en ondertekenen van deze opdracht tot dienstverlening vergoedingen verrichtingen.
3.2 Overige dienstverleningsdocumenten zijn beschikbaar op pagina Downloads
1. Serviceabonnementen PlannersDesk B.V.
2. Wft Dienstenwijzer PlannersDesk B.V.
3. Beloningswijzer hypotheekplan aankoop woning, met uitleg over tussentijdse beëindiging.
4. Algemene Voorwaarden
5. Vergelijkingskaart Hypotheek
6. Vergelijkingskaart Risico’s afdekken
7. Vergelijkingskaart Vermogen opbouwen
Artikel 4 Betaling vergoedingen verrichtingen via derden (Factoring)
4.1 Opdrachtnemer heeft de mogelijkheid om vorderingen over te dragen (te cederen) aan derden, Nedasco te Amersfoort of Huizonline te Eindhoven. Voor meer informatie: Nedasco en Huizonline. Deze derden hierna te noemen: Incassant.
4.2 De incasso zal dan worden verzorgd door Incassant en Opdrachtgever kan in dat geval uitsluitend aan Incassant bevrijdend betalen. Opdrachtgever ontvangt dan van Incassant een factuur.
4.3 Opdrachtgever gaat akkoord dat Opdrachtnemer met Incassant noodzakelijke gegevens deelt.
Artikel 5 Wet ter voorkoming van witwassen en het financieren van terrorisme (WWFT)
5.1 Opdrachtnemer is verplicht de identiteit van Opdrachtgever vast te stellen en vraagt daarom een kopie geldig identiteitsbewijs van Opdrachtgever op en voor bedrijven een recent uittreksel Kamer van Koophandel.
5.2. Opdrachtnemer is verplicht de tenaamstelling van de bankrekening(en) van Opdrachtgever vast te stellen en vraagt daarom kopie van een recent dagafschrift(en) op.
Artikel 6 Beroepsaansprakelijkheid en klachtenregeling (KiFiD)
Artikel 6 Beroepsaansprakelijkheid en klachtenregeling (KiFiD)
6.1 Opdrachtnemer is verzekerd voor schade aan personen en zaken als ook voor schade voortkomend uit zogenaamde beroepsfouten. Opdrachtnemer kan niet meer worden aangesproken dan zij op grond van de Wft voor aansprakelijkheid verzekerd heeft.
6.2 Opdrachtnemer is aangesloten bij Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, zie Kifid.